Se emne

Thai-Dk Din debat side :: LEOPARD's besætnings frigivelse :: Befri Eddy og Søren
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
- Jeg kan ikke mere, jeg dør her
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2013 08:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Det danske piratgidsel Søren Lyngbjørn fortæller i interview med Ekstra Bladet, at han er alvorligt syg og har mistet håbet om at komme hjem

De er ikke mennesker længere, dem, der sidder derude.

Så barsk er beskeden til Ekstra Bladet fra en somalisk læge, der for en måned siden tilså de seks gidsler fra skibet MV Leopard.

De har snart siddet fanget i to år hos somaliske pirater, og lægen er særligt bekymret for Søren Lyngbjørn, som han fortæller har fået malaria. En livsfarlig sygdom, fordi det danske gidsel i forvejen er tynd og afkræftet.

Søren Lyngbjørns desperation og sørgelige tilstand er også tydelig, da Ekstra Bladet over telefonen taler med ham.

– Jeg er så syg. Jeg kan ikke gå og skal have hjælp til at komme på toilettet. Det her er ikke et liv. Det er ikke et liv, siger han.

Læs også: NATO vil have åbenhed om gidsler

Søren Lyngbjørn bryder flere gange sammen i gråd. Han fortæller, at han har taget en meget drastisk beslutning om at stoppe med at spise, men at piraterne tvinger mad i ham.

– Det er meget bedre at dø ved egen hånd. Firmaet er ligeglade. Ingen bekymrer sig om os.

– Men Søren, der er mange mennesker i Danmark, der tænker på jer?

– Det tror jeg ikke på mere. Der er gået to år nu, siger Søren Lyngbjørn.

Der var op til jul rygter i bl.a. rederibranchen og på Christiansborg om, at et af de danske langtidsgidsler i Somlia var død. Rygterne spredte sig også i pressen.

Læs også: Poul Madsen: Derfor bringer vi interviewet http://ekstrablad...893847.ece

Ekstra Bladet har på den baggrund hyret den dansk-somaliske filminstruktør Nasib Farah med gode kilder i piratmiljøet i Somalia til at skaffe et interview med Søren og Eddy.

Interviewet med gidslerne bringes i avisen i dag.

Ledelsen i rederiet Shipcraft, der har ansvaret for den tilfangetagne besætning, har adskillige gange afvist at kommentere sagen over for Ekstra Bladet.

http://ekstrablad...893855.ece
......
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pholt
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2013 10:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 10.12.12
 Status: Offline

En tragedie, og en skandale.

Problemet er at danskere betragter sig selv som overordentligt civiliserede, samt "fair play" og "retssikkerheds-bevidste" - hvilket dermed forhindrer os i at håndtere sager som denne.

Vi skal desværre ned på piraternes niveau for at finde en løsning.

Hvad med tvangsdeportering af alle somaliere i Danmark?

Ud med dem, alle ca. 17.000 - hjem til kamelerne med jer, smut hjem og bygge jeres lorteland op, istedet for at leve på nas og samtidig beklage jer over forholdene i DK!

http://www.180gra...este-kaste
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2013 11:23

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

Mange danskere er belevet kyniske, selvoptagede og hjerteloese.

Og ja, smid pisset ud af danmark......

Om soemaendene kommer hjem eller ej er vel snart et fedt, de er jo " doede "

Og ja, en katastrofe uden sidestykke........Hvor er det dog trist !..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2013 14:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Somalia råder åbenbart selv over styrker der kan befri gidslerne, hvorfor bliver de ikke brugt?

http://www.mariti.../?Id=16998
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2013 14:55

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

I min lille optik er danmark i denne sammenhaeng en stor beskidt og snavset vatpik........Der kommer stadig flere aber til dk, samt vi poste penge i dette lorte abe land.....hva' helvede sker der, er der ingen som har noZZer inde paa den borg ?

Jeg braekker mig sq snart over denne situation.

Hvordan mon Thailand ville have taklet det ?? Jeg aner det ikke.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
FCK
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-01-2013 15:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 2487
Tilmeldt: 17.10.10
 Status: Offline

jeg tror på at det vender nu før var det kun ekstrabladet der skrev om gidslerne

flere aviser skriver nu om sagen det kan måske presse politikerne til at få fingerne ud og komme igang

vi kan kun håbe på det bedste og frygte der værste
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2013 07:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/431tt.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
farang
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2013 14:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

jes vi ses på pladsen, hjem skal de Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2013 14:34

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

Vanilla skrev:
I min lille optik er danmark i denne sammenhaeng en stor beskidt og snavset vatpik........Der kommer stadig flere aber til dk, samt vi poste penge i dette lorte abe land.....hva' helvede sker der, er der ingen som har noZZer inde paa den borg ?

Jeg braekker mig sq snart over denne situation.

Hvordan mon Thailand ville have taklet det ?? Jeg aner det ikke.


Mit bedste bud på hvordan Thailand vil håndtere en lignende situation er, at de vil gå militært efter piraterne og ikke himle
op om at rederiet skal betale millioner.

Det stopper aldrig, så længe der betales for frigivelse.

Her kunne vi lære noget af Israel. Da kapringer af fly og gidseltagning, var på sit højeste i 80'erne, blev pirater
og gidseltagere meget hurtigt klogere.

Israels politik....Aldrig, Aldrig betale penge til disse forbrydere. De blev i stedet for jagtet, af Israels' special enheder

Resultatet...? Ingen kapringer af Israelske gidsler, siden Munchen og Entebbe.

Hvorfor er Villy Søvndal i øvrigt så stille...?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2013 23:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

Danmark har en maegtig stor andel i piratvirksomheden... bloedsoedenheden har 1. prioritet og vi er i den grad fikseret af humanisme.

undertegnede har lige fra start holdt paa at kommer de svin inden for skudvide skal de skydes uden varsel og pestilensen vil faa en ende 'at once' - men den model meldte mange ud med (bl. andet min egen forening, apm etc etc)at det kunne man ikke og da slet ikke ha skydevaaben til at forsvare sig med nej uha uha et par brandslanger og lidt rusten pigtraad kunne sagtens skraemme, og se lige pludselig braendte lokum romanum og nu sidder alle selvudnaevnte eksperter og kommer med gode raad - de samme har jo ikke forstand fra andet end andre skriver for dem... nej man skulle fandeme skele lidt til russerne, kinamanden samt malaysia de ordner sagen som den skal og gir blanke fanden i andre landes kritik... den franske model er heller ikke at kimse ad, gi dem et par haandoerer 1. saa ved du hvor du har dem og derefter ind og nak de svin ta pengene tilbage - finale.. Angry

Mvh
Hans Taestensen
Las Pinas City
Philippines
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2013 06:34

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

HVOR ER VILLY.?.?.?


Og se så at få stoppet alt hvad der hedder støtte og U-lands bistand til dette land, som stort set kun er
befolket, af kriminelle abekatte.

Vi er helt til grin.Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2013 10:37



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

skipper hans skrev:
Danmark har en maegtig stor andel i piratvirksomheden... bloedsoedenheden har 1. prioritet og vi er i den grad fikseret af humanisme.

undertegnede har lige fra start holdt paa at kommer de svin inden for skudvide skal de skydes uden varsel og pestilensen vil faa en ende 'at once' - men den model meldte mange ud med (bl. andet min egen forening, apm etc etc)at det kunne man ikke og da slet ikke ha skydevaaben til at forsvare sig med nej uha uha et par brandslanger og lidt rusten pigtraad kunne sagtens skraemme, og se lige pludselig braendte lokum romanum og nu sidder alle selvudnaevnte eksperter og kommer med gode raad - de samme har jo ikke forstand fra andet end andre skriver for dem... nej man skulle fandeme skele lidt til russerne, kinamanden samt malaysia de ordner sagen som den skal og gir blanke fanden i andre landes kritik... den franske model er heller ikke at kimse ad, gi dem et par haandoerer 1. saa ved du hvor du har dem og derefter ind og nak de svin ta pengene tilbage - finale.. Angry

Mvh
Hans Taestensen
Las Pinas City
Philippines



Du har ret i det her indlæg, udryd de udyr, giver vi dem først penge har vi da først tabt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2013 16:55

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

skipper hans skrev:
Danmark har en maegtig stor andel i piratvirksomheden... bloedsoedenheden har 1. prioritet og vi er i den grad fikseret af humanisme.

undertegnede har lige fra start holdt paa at kommer de svin inden for skudvide skal de skydes uden varsel og pestilensen vil faa en ende 'at once' - men den model meldte mange ud med (bl. andet min egen forening, apm etc etc)at det kunne man ikke og da slet ikke ha skydevaaben til at forsvare sig med nej uha uha et par brandslanger og lidt rusten pigtraad kunne sagtens skraemme, og se lige pludselig braendte lokum romanum og nu sidder alle selvudnaevnte eksperter og kommer med gode raad - de samme har jo ikke forstand fra andet end andre skriver for dem... nej man skulle fandeme skele lidt til russerne, kinamanden samt malaysia de ordner sagen som den skal og gir blanke fanden i andre landes kritik... den franske model er heller ikke at kimse ad, gi dem et par haandoerer 1. saa ved du hvor du har dem og derefter ind og nak de svin ta pengene tilbage - finale.. Angry

Mvh
Hans Taestensen
Las Pinas City
Philippines


Tak for indspark, Mr. Hans RAMBO Taestesen.

Men hvor er Villy...?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Vanilla
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2013 17:25

Bruger

Antal indlæg: 275
Tilmeldt: 13.09.12
 Status: Offline

dk skrev:
HVOR ER VILLY.?.?.?


Og se så at få stoppet alt hvad der hedder støtte og U-lands bistand til dette land, som stort set kun er
befolket, af kriminelle abekatte.

Vi er helt til grin.Sad



Hvor har du dog ret.

Villy. Tror ikke at han har opdaget katastrofen ? Jeg tvivler !

God Bless.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2013 00:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

Villy sidder ude paa lokummet og drikker varm maelk med en kniv i ryggen...ked

Tak for det fine navn du gi'r mig DK - det kan virkelig skraemme de Somalier og jeg skal nok lade dem vide naeste gang jeg skal igennem korridoren/goa..

Mvh

Hans Taestensen
Las Pinas City
Philippines
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2013 08:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

han fundet en blog hvor der deles personlige tanker rundt se her havetsgidsler.blo... besøg den der er mange gode tanker på den side

TORSDAG DEN 10. JANUAR 2013

Nattens tanker
Jeg gik i seng, godt smadret i hovedet følte jeg, at jeg var træt. Men da hovedet ramte puden, og min mobil lå i hånden og jeg alligevel lå og tjekkede sidste nyt hele tiden, fik tanker og følelser ikke ro, det gav ikke mening at ligge der, det gav mening at stå op og få luft.

Der har været fart på de sidste dage. En lille flok mennesker har udrettet så utroligt meget. En lille flok mennesker forsøger at stoppe det hele. Som så mange gange før i denne sag, bider tvivlen sig fast i mange af os, gør vi det rigtige, eller gør vi det forkerte. Hvad er overhovedet rigtigt eller forkert i denne sag?

Mange af os har uden tvivl flere spørgsmål end svar. Vi skal nok ikke længere lede så meget efter svar, for sandheden i det hele kender kun få. Vi bliver behandlet lidt som idioter ikk? Vi forstår ingenting, det er EB der er ved at spinde os ind fordi de tjener millioner på at sælge denne sag?? Det tror jeg faktisk ikke de gør, og det skriver jeg ikke fordi jeg er vild med EB, men jeg er vild med at de som nogen af de eneste tør holde fast i denne sag - og så bør jeg nævne fyens.dk som faktisk også er en del på banen i forhold til mange andre aviser/medier en tak til dem også.

Personligt, her og nu, vil jeg ikke have svar på noget som helst længere, Eb kan for min skyld spinde alt det guld de vil, John Arne Larsson ( Svesken der ejer Shipcraft) Har spundet en del i de 2 år Eddy Lopez, Søren Lyngbjørn og de fire filippinere har siddet i det rene helvede i Somalia. Nej jeg vil ikke længere have svar, jeg vil have handling.!! Længere er den ikke.

Jeg har været vred og skuffet flere gange siden i går, hvor et par folk pludselig trak sig efter at have arbejdet med denne sag i lang tid. Et show uden lige i mine øjne, forhåbentlig har de trukket sig med god grund, forhåbentlig er det mig der tager fejl når det er min fornemmelse at de er blevet fyldt med tom snak og luft. Tager jeg fejl kan jeg leve med det, tager de fejl må de leve med det.

Jeg kan og vil ikke trække mig, og det mener jeg heller ikke andre skal gøre. Danskerne er ved at vågne op, falder de i søvn igen, ja så er jeg bange for løbet for alvor er kørt. Det er nu vi begynder at kunne ses og mærkes, det er det vi har kæmpet for, og derfor virker det useriøst og klamt at se folk trække sig, fordi de ikke mener det er nu!??

Jo det er nemlig NU!! Det er lige NU der skal ske noget.

http://havetsgids...ogspot.dk/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-01-2013 09:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

Ja yindee, Tamika er ogsaa en af de ihaerdige ildsjaele som virkelig goer en forskel i denne tragiske sag. At hun ligesom Poul Erik har ordet og pennen i sin magt goer henne bestemt ikke mindre vaerdifuld, ej at forklejne nogen af de andre som igennem hele det tragiske forloeb har holdt gryden i kog mht. opmaerksomhed..

Personlig tror jeg med det roere der pt er i andedammen vil der utvivlsomt ske noget indenfor kort tid, blot det ikke er for sent..

Hans Taestensen
Las Pinas City
Philippines
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-01-2013 19:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det her er virkelig hvad man kan kalde en varm kartoffel.

Alle vil at gidslerne bliver løsladt her og nu.

Der er flere der har spurgt hvor Villy var henne i denne sag, han har selvfølgeligt ageret gennem den eneste myndighed der har mulighed for at løse situationen på diplomatisk vis.

Ingen af os ved hvad der foregår bag kulisserne, vi ved det samme som Ekstrabladet, nemlig ingenting.

Udenrigsministeriet oplyser naturligvis ikke til medierne hvordan forhandlinger med kidnappere foregår.

Om det er klogt at demonstrere og at omtale sagen som Ekstrabladet har gjort er svært for mig at afgøre.

Jo mere omtale, jo højere pris må vi nok forvente, og hvis kidnapperne først lugter store penge så vil frigivelsen også trække ud.

Udenrigsministeriet har hele tiden været koblet ind på sagen, men problemet er så om den megen omtale spænder ben for forhandlingerne.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-01-2013 04:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev
Om det er klogt at demonstrere og at omtale sagen som Ekstrabladet har gjort er svært for mig at afgøre.

Jo mere omtale, jo højere pris må vi nok forvente, og hvis kidnapperne først lugter store penge så vil frigivelsen også trække ud.

Udenrigsministeriet har hele tiden været koblet ind på sagen, men problemet er så om den megen omtale spænder ben for forhandlingerne.


til det vil jeg skrive kan du/i huske den danske sejlerfamilie , der blev skrevet meget i pressen om den sag, alle aviser alle tv stationer skrev og omtalte familien næsten hver dag. Familien kom fri efter 6 mdr.

den gang var det ok at betale 3,5 milioner $ for at få dem frigivet. hvem betalte de penge familien eller staten

er sandheden ikke, at ingen forhandler i dag, af den simle grund ingen gider betale for en sømand fra danmark de andre 5 er jo bare nogen uden fra
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-01-2013 06:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
skipper skrev
Om det er klogt at demonstrere og at omtale sagen som Ekstrabladet har gjort er svært for mig at afgøre.

Jo mere omtale, jo højere pris må vi nok forvente, og hvis kidnapperne først lugter store penge så vil frigivelsen også trække ud.

Udenrigsministeriet har hele tiden været koblet ind på sagen, men problemet er så om den megen omtale spænder ben for forhandlingerne.


til det vil jeg skrive kan du/i huske den danske sejlerfamilie , der blev skrevet meget i pressen om den sag, alle aviser alle tv stationer skrev og omtalte familien næsten hver dag. Familien kom fri efter 6 mdr.

den gang var det ok at betale 3,5 milioner $ for at få dem frigivet. hvem betalte de penge familien eller staten

er sandheden ikke, at ingen forhandler i dag, af den simle grund ingen gider betale for en sømand fra danmark de andre 5 er jo bare nogen uden fra


Ja,- dengang blev det jo hurtigt dysset ned hvem der kom med en "papkasse" med penge. Men det hjalp !!Angry

Hvad med at de danskere, der har skrevet under på protest diverse steder starter en privat indsamling hurtigst muligt??
Jeg er gerne bidragyder.

Så kan vi jo senere lægge sag an mod rederi/staten for smøleri.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Mandens faldskærm foldede sig ikke ordentligt ud Nyheder på dansk 1 29-01-2024 10:40
Er livet ikke bare en herlig ting Manse's Klumme 6 29-10-2023 03:14
Der er ikke noget galt med thaikoner Hele Thailand 11 29-10-2023 03:09
Jeg ved sgu snart ikke. Alt det andet 8 13-10-2023 20:58
Den er måske ikke politiske korrekt but who gives a shit Udenfor Thailand 4 04-08-2022 18:07

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 97,839,417 Unikke besøg | jQ Blog